وبلاگ

بهترین محصولات آرایشی

لیپ گلاس یا برق لب بعد از رژ لب، احتمالا نخستین محصول آرایشی است که بین کیف آرایشی قدیمی مادرتان با آن برخورد کرده‌اید. محصولی منحصر به فرد که با هر نیاز و سلیقه‌ای تناسب دارد. برق لب در کاربرد اولیه خود، برای براق نشان دادن لب‌ها به کار می‌رود. اما این محصول با توجه به برند و فرمولاسیون اختصاصی خود، می‌تواند خاصیت حجم دهندگی، آبرسانی و نرم‌کنندگی هم داشته باشد.

آشنایی با فرمولاسیون لیپ گلاس

لیپ گلاس‌ها مانند هر محصول آرایشی دیگری، با توجه به برند مربوطه، فرمولاسیون و خواص متفاوتی دارند. اما پایه شیمیایی ساختار آن‌ها اغلب ثابت است و از چند ترکیب کلیدی تولید می‌شوند. این محصولات اغلب بر پایه لانولین، مواد نفتی، کره شی و موم فرموله شده‌اند. اما هر کدام از این فراورده‌ها چه نقشی در ساختار لیپ گلاس‌ها دارند؟

موم پایه

برق لب، بالم لب، رژ لب و حتی مداد لب همگی بر پایه اصلی موم بنا نهاده شده‌اند. فرق نمی‌کند ساختار آن‌ها مایع است یا نیمه جامد، موم‌ها را می‌توان با درصد متغیر در فرمولاسیون همه آن‌ها پیدا کرد. موم در انواع طبیعی و مصنوعی در صنایع مختلف تولید و عرضه می‌شود. اما در خصوص لوازم آرایشی مانند لیپ گلاس، اغلب اوقات موم طبیعی عسل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موم حتی در صورت ورود به دهان و خورده شدن، عارضه جانبی ندارد. در نتیجه، سلامت مصرف کنندگان لوازم آرایشی را به خطر نمی‌اندازد.

موم زنبور عسل، منبعی بسیار غنی از انواع ویتامین، پروتئین، اسید آمینه و مواد معدنی با ساختار نیمه جامد است. این موم علاوه بر خواص تقویت کنندگی، قوام و غلظت محصولات را نیز تعیین می‌نماید. موم عسل، پوستتان را تسکین می‌دهد و مانع از ایجاد التهاب و حساسیت نیز می‌شود.

ترکیبات نرم کننده

موم عسل به تنهایی برای تامین نرمی و لطافت محصولات آرایشی کافی نیستند. به همین خاطر است که تولید کنندگان از ترکیبات جانبی مانند روغن‌های طبیعی، کره شی یا کره کاکائو استفاده می‌نمایند. روغن جوجوبا، آووکادو و آرگان را می‌توان محبوب‌ترین ترکیبات طبیعی در صنایع آرایشی بهداشتی دانست. آن‌ها قدرت مرطوب‌کنندگی عالی دارند و مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌شوند.

بی‌حس کننده ملایم

کاربرد موادی با خاصیت بی‌حسی ملایم در برق لب ممکن است تا حدودی باعث تعجب شما شود. اما اگر با خاصیت حجم دهندگی آن‌ها آشنا شوید تمام سوالات ذهنی‌تان محو خواهد شد. ترکیباتی از قبیل کافور، عصاره نعناع و منتول بی‌حس کننده‌های رایجی هستند که در تولید انواع لیپ گلاس، بالم لب و حجم دهنده‌های لب استفاده می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *